jutro jestem na helu, to jak cos to moglbym podskoczyc na jakis spocik w trojmiejskich okolicach o ile cos bedzie
Co zrobić z zawieszeniem, zeby bylo komfortowo?
Zwiń
X
-
Co zrobić z zawieszeniem, zeby bylo komfortowo?
Hmmm.... mam taki dylemat.
Poniewaz przebieg mojego zawieszenia jest juz spory, to chcialbym je zmienic przy okazji najblizszej wymiany kol na letnie, zeby nie odkrecac po dziesiec razy srub (moje felgi zle to znoszą). :?
Normalnie zalozylbym seryjny zawias, ale jak sie ostatnio przejechalem prawie nowa Octavia, to sie zalamalem - ten samochod sie kladzie bokiem na drodze. :shock:
Nie bardzo mi sie usmiecha zakladac takie cuś, bo bede mial gorzej niz jest teraz.
Dlatego chcialbym zalozyc cos nieseryjnego, co jakos sie trzyma, ale nie telepie.
Prowadzilem auto na B6 i raczej odpada - auto wcale nie prowadzi sie dobrze, a wszystko wali w srodku jakby sie jechalo kartoflakiem. Mysle wiec o czyms delikatniejszym. Generalnie ma nie szarpac, bo samochodem bedzie jezdzila matka z dziecmi i nie chce, zeby sie wnerwiala, ale nie chce tez tancowac po drodze jak bede jechal nim w jakąś trasę.
Macie jakies pomysly?TDI 205PS
-
-
MiKruS, ciżka sprawa, żeby znaleźć kompromis.
Wydaje mi się że w tej sytuacji Gwint był by dobry, ale cena pewnie też niemała.
Luca ma obniżone zawieszenie plus Kayaba...cegła na drodze :twisted:
Ja wchodzę w ten sam zawias, ale w twoim przypadku będzie cięzko.
Jest to przykre, ale prawdziwe że zawias w Octavce to Kibel nr1 ( a szukanie złotego środka może być trudne)
Pzdr.
TymonŻycie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
BMW serii 3... Radość z jazdy.
Komentarz
-
-
Mikrus ja jestem świeżo po wymianie serii na amory plug&play Kayaba i sądzę, że kompromis o którym mówisz w moim odczuciu został osiągnięty. Na tył (mimo, że mam HB) mam założone amory od kombi. Jak na razie różnica nieporównywalna do serii k Nie wyrzuca na zakrętach i kółka się kleją do gruntu i jest komfortowo.
Zresztą jak chcesz to się możesz poturlać moją rakietą w tym stanie i sam ocenić.
Z tego co pamiętam (ale mogę się mylić) to seryjnie swego czasu do audic wrzucali Kayaby.
Dla mnie B6 też są lekko za twarde.aczkolwiek...
NajtFukinPatrol North-West
Techno-destroyed by dobrygrzeswawa
WhitePride :smokedevil
6,92 s do setki by DGW
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez djczasMiKruS, zawieszenie bilstein b8 i sprezyny od rs jest w miare komfortowoTorque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bernardoMikrus ja jestem świeżo po wymianie serii na amory plug&play Kayaba i sądzę, że kompromis o którym mówisz w moim odczuciu został osiągnięty. Na tył (mimo, że mam HB) mam założone amory od kombi. Jak na razie różnica nieporównywalna do serii k Nie wyrzuca na zakrętach i kółka się kleją do gruntu i jest komfortowo.
Zresztą jak chcesz to się możesz poturlać moją rakietą w tym stanie i sam ocenić.
Z tego co pamiętam (ale mogę się mylić) to seryjnie swego czasu do audic wrzucali Kayaby.
Dla mnie B6 też są lekko za twarde.Leon FR 2.0TDI 170KM
Komentarz
-
-
MiKruS, Szukac tylko jakis sztywniejszych amorow, ew isc w springi od RS-a jest sztywniej, ale ciagle komfortowo.
Co do BMW1 to ja jestem ciekaw jak jest na B6 bo dla mnie to BMW ze wzgledu na tylny naped przy pokonywaniu poprzecznych nierownosci to jest cegla w polaczeniu z tymi oponami run flat.
Golfem V GTI nie mialem przyjemnosci jezdzic, ale juz seryjne zawieszenie w OII ma duza roznice od OI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BioBogonA który konkretnie model tej Kayaby? Jakiś specjalny czy zwykły zamiennik seryjnych amorów?
z numerami katalogowymi odpowiednio:
334812 na przód
343298 na tyłaczkolwiek...
NajtFukinPatrol North-West
Techno-destroyed by dobrygrzeswawa
WhitePride :smokedevil
6,92 s do setki by DGW
Komentarz
-
-
A moze sprobowac Koni Sport (zolte) z regulacja tlumienia w zakresie beton - sportowy komfort? Mialem kiedys taki zestaw (co prawda w innym aucie niz octa ale swietnie sie spisywal z seryjnymi springami)nasza droga: www.wpzs.pl
Komentarz
-
-
Dzieki Panowie za sugestie.
Moze jeszcze doprecyzuje o co mi dokladnie chodzi. Samochod swoj traktuje jako dupowoz i auto rodzinne - nie scigam nim sie na ulicach ani tym bardziej na torze. Nie jestem jednak spiacym krolewiczem na drodze, wiec wlasciwosci trakcyjne maja dla mnie spore znaczenie, ale jednak nie za wszelka cene.
Teraz:
Z B6 IMHO jest ten problem, ze wcale auto nie prowadzi sie jakos nadzwyczajnie, natomiast wystepuje efekt trzęsidupy. Czyli cala buda sie telepie, stuka, puka, itd. Przynajmniej takie odnioslem wrazenie. Nie bawi mnie to.
Dla mnie samochod moze byc nawet bardzo twardy, ale wazne zeby nie trzasl pasazerami.
Podobny efekt jest w seryjnej Ibizie Sport. Auto trzesie jak jasna cholera, a w zakretach i tak sie kladzie... :?
A juz np. ŚP Yasieq zalozyl do tej samej Ibizy zestaw, na ktorym samochod prowadzil sie o niebo lepiej, a drgan nie bylo takich duzych jak na serii.
To samo jest we wspomnianym GTI i BMW1 - samochody sa twarde kiedy trzeba, a nie caly czas.
Moja wiedza w temacie zawieszen jest znikoma - poprostu postaram sie pojezdzic roznymi zestawami i pomysle co zrobic.TDI 205PS
Komentarz
-
-
to chyba bys musial przelozyc jakis zestaw z golfa lub Toledo te auta sa troche mniej przechylajace sie a nie wiele mniej konfortowe . Jezdzilem ostatnio Toledo 2004 wlasnie Tdi i dokladnie w tym modelu wyczywalna jest mniejsza tendencja do przechylania sie auta w zakretach!nowy cSIMC od Aliego
seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.
półosie seryjne przebieg 273 tyś
Komentarz
-
-
Hello
Po pierwsze chcialbym ci pogratulowac dosc trudnego a jednoczesnie ciekawe tematu.
Po drugie wg mnie na komfort i sprawnosc zawieszenia wplywaja oprocz amorow i sprezyn rowniez takie elementy jak opony, rozporki, stabilizatory i gumy przy nich.
Moze odpowiedzia na twoje problemy beda jakies amory z regulowana twardoscia (koni sport, bilsteiny b6, etc)
plus rozporka i powerflexy.
Powerflexy beda zapobiegac plywaniu, rozporka przechylom bocznym
a amortyzatory dostroisz tak, zeby bylo w miare pewnie, lecz bez ryzyka wypadniecia plomb.
Najlepsze rozwiazanie do experymentow z zawieszeniem to bylby gwint z regulacja wysokosci i twardosci. Niestety Bilstein nie ma w ofercie dla Skody Octavii Combi B16PSS9.
H&R ma jakis gwint z komfortowymi amortyzatorami i obnizeniem 30 mm - ciekawe jaki bylby efekt czegos takiego.
Co do fajnych rozwiazan stosowanych w innych autach:
Ewentualnie jest jeszcze:
Find the right air suspension, tow kit, and custom vehicle part. Browse thousands of American-made products, or contact our Arizona-based sales team for the perfect fit for your ride. We have over two decades of customizing air bag suspension kits for every make and model. Chat or call our US-based team today.
ale bylby szal na spotach :diabelski_usmiech
Pozdrawiam
Zibi
Komentarz
-
-
Chyba bedzie Ci sie ciezko zdecydowac kazdy cos innego radzi.
Bylem przekonany do tych B6 ale jak sie na nich twardo jezdzi a i tak sie auto przechyla to juz sam nie wiem! Moze ktos napisze jak to jesy z tymi Bilstainami B6 da sie je regulowac bez zdejmowania kol?nowy cSIMC od Aliego
seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.
półosie seryjne przebieg 273 tyś
Komentarz
-
-
Zibi, Powerflexy raczej nie maja zbyt dobrego wplywu na komfort jazdy. Podobno poteguja efekt rozklekotania samochodu. Ale rzeczywiscie masz racje - to wszystko do kupy powinno dac efekt, tyle, ze to juz rozwiazanie wysokonakladowe, ktore nie ma sensu w moim przypadku.
I tak zle i tak niedobrze... :lol:
rafalus, B6 to dobre amorki. Po prostu mi nie pasuje, ale moja opinia prosze sie nie sugerowac. Kazdy ma swoje prefernecje - najlepiej samu wyprobowac.TDI 205PS
Komentarz
-
-
Mikrus - niestety kompleksowe rozwiazania nie sa tanie :?
Wczoraj przegladajac sr.pl i dzial o jezdzie po zakretach natknalem sie na opinie, ze miekkie sprezyny i twarde amory to moze byc niezle rozwiazanie.
Moze wiec wymienic sprezyny nieciezarowkowe do Combi i tak jak poprzednio jakies amory o regulowanej sile tlumienia.
Co do powerflexow i wiekszego rozklekotania to chyba chodzi o wymiane poduszki pod silnik - to w TDI to moze rzeczywiscie dac hardcorowy efekt
Pozdrawiam
Zibi
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftA rozwiazanie typu, sprezyny Eibach plus ori amory, brales cos takiego pod uwage. Podobno zdecydowanie lepiej niz seryjne bujadla :twisted:
[ Dodano: Czw Mar 09, 2006 09:54 ]
Zamieszczone przez ZibiPowerflexy beda zapobiegac plywaniu, rozporka przechylom bocznymTorque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Też borykam się z podbnym dylematem co Mikrus.
Aktualnie jeżdzę na B8 i sprężynach -30 i nie jest może jakoś tragicznie twardo, ale zdecydowanie za nisko. Mam też dziwne wrażenie że auto od czasu montażu zeszło jeszcze sporo w dół... Teraz myślę o sprężynach z RS-a oraz B6, zawsze jeśli okażą się za twardę można je troche zmiękczyć w Zerkopolu.
Mikrus, jeśli auto ma być typowym dupowozem to pomyśl może o sprężynach RS oraz B4, są dużo sztywniejsze niż oryginały i dają wg mnie super komfort, chyba nawet lepszy niż seria. Zrobiłem na takich 70 tys i byłem bardzo zadowolony, niestety na seryjnych sprężynach.
Komentarz
-
Komentarz